
I kontakt med vår support möter du människor som är passionerade för att erbjuda personlig service och bryr sig om att göra din leasingresa så trygg och smidig som möjligt. Vi strävar alltid efter att anpassa lösningar efter dina behov och önskemål.
Vad kan vår leasingsupport hjälpa till med?
Det kan vara svårt att veta vart man ska vända sig med sina frågor angående sin leasing. Det är lätt att känna sig osäker på vem man ska kontakta när man har funderingar eller behöver hjälp med praktiska frågor. Här är exempel på hur vårt team kan stötta dig genom hela leasingprocessen:
Hjälper dig att välja rätt bil
Våra experter hjälper dig att analysera dina körvanor och din livsstil för att rekommendera bilmodeller som passar dina specifika behov. Vi förklarar för- och nackdelar med olika bilalternativ, vilket gör det enklare att hitta en bil som matchar dina önskemål och prioriteringar. När du har fått en rekommendation kan du även känna på bilen innan du bestämmer dig – vi hjälper dig att boka en provkörning hos en återförsäljare som passar dina preferenser.
Avtalsförståelse
Privatleasingavtal kan se olika ut men är oftast ett avtal mellan dig och andra parter som finansiärer och leasinggivare. Vårt team säkerställer att du får svar på alla dina funderingar om våra leasingavtal, exempelvis:
- Månadskostnader och vad som ingår
- Avtalslängd och körsträcka
- Försäkring och servicevillkor
- Eventuella tillval eller övermil som påverkar kostnaden
Service och underhåll
När du väl har din leasingbil är regelbunden service viktig för att hålla bilen i toppskick. Vi ger råd om hur du ska sköta din bil mellan servicetillfällena. Vi guidar dig till rätt verkstad för hjulskift och service för att säkerställa att din bil alltid är i gott skick och att servicen blir utförd enligt leasingavtalet.
Frågor under leasingperioden
Har du funderingar kring din leasingbil eller avtalet under leasingperioden? Exempel på frågor som vår support står redo att svara på:
- Vad gäller vid utlandsresor?
- Hur fungerar det om jag vill byta bil under avtalstiden?
- Kan min körsträcka ändras?
- Frågor om skador och garantier
Återlämning av din leasingbil
När det är dags att återlämna din leasingbil finns vårt supportteam här för att göra processen så enkel som möjligt. Vi hjälper dig att boka en tid för återlämning och ser till att du vet vad som behöver förberedas, som tester och bilens skick. Vill du fortsätta att leasa en ny bil kan vi samtidigt guida dig i valet av nästa bil och hjälpa dig att boka en smidig övergång till din nya privatleasingbil.
Dessa exempel ovan är bara ett litet axplock av frågor och funderingar som vårt team kan hjälpa till med. Det finns ingen fråga som är för stor eller för liten, hör av dig! Vi ser fram emot att hjälpa till.
Vanliga frågor och svar om privatleasing
Vi får dagligen många frågor och funderingar om privatleasing. Många undrar över hur avtalen fungerar, vad som ingår i månadskostnaden, och vad som händer när leasingperioden är slut. Här har vi samlat några av de vanligaste frågorna:
Vilket försäkringsbolag har jag?
– Hos Carplus ingår alltid försäkring. Men försäkringsbolag varierar på olika erbjudanden, bilmodeller och typ av skada. Kontakta gärna vår support för att se exakt vad som gäller för just din bil.
Var och när skall min privatleasingbil återlämnas?
– Våra privatleasingbilar skall i regel alltid lämnas tillbaka hos den återförsäljaren som lämnade ut bilen. Det kan dock förekomma undantag vid annan överenskommelse eller om återförsäljaren har flyttat.
Angående återlämning, ett leasingavtal löper alltid månadsvis. Exempelvis om ditt leasingavtal löper ut i april månad så skall bilen alltid vara återlämnad sista vardagen i april. Återförsäljaren kommer att kontakta dig ca 4 veckor innan återlämning för att boka in en tid som passar dig. Vill man vara proaktiv går det bra att kontakta återförsäljaren innan dess för att boka en tid som passar specifikt för dig.
Vart skall jag utföra min service?
– Servicen ska alltid göras på den levererande återförsäljarens anläggning om inget annat anges. Serviceavtalet är i samarbete med Hedin Automotive där anläggningarna också är auktoriserade märkesverkstäder. Mer information finns på vår servicesida.
Kontakta oss
Oavsett var du befinner dig i din privatleasing-resa, tveka inte att höra av dig till vårt supportteam. Vi finns här för att göra din upplevelse så smidig och positiv som möjligt.
Telefon: 031 – 790 01 90
E-post: info@carplus.se
Chatt: Tillgänglig på carplus.se under kontorstid.
Öppettider supporten: 08:00 – 17:00 helgfria vardagar
Att leasa bil ska vara enkelt och roligt. Med vår dedikerade kundservice vid din sida kan du känna dig trygg i att du får den bästa möjliga rådgivningen och supporten genom hela din privatleasing-upplevelse. Välkommen att kontakta oss – vi ser fram emot att guida dig genom hela din leasingresa.
Lämna din feedback
Vi uppskattar din feedback och vill gärna höra om hur vi kan förbättra vår support och service. Din åsikt hjälper oss att bli bättre och ge dig en ännu bättre upplevelse!